Alapvizsgálat

Hullámfront technológián alapuló multifunkciós mérőkészülékkel.

A Zeiss mérnökei által kifejlesztett készülékkel való mérés lehetővé teszi, hogy nagyon pontos szemüveget írjak fel Önnek!

i.Profiler
De hogy lehetséges ez?
  • míg a hagyományos műszerek 1 ponton mérnek, a mi készülékünk 1500 pontról gyűjt be információkat
  • figyelembe veszi azt is, hogy más a mérési eredmény tág pupillánál és más szűknél, ezáltal csökkenthető az éjszakai vezetésnél tapasztalt látásromlás
  • megméri és térképszerűen meg is jeleníti az Ön szemében lévő leképezési hibákat és ezen eredmények figyelembevételével számítja ki az optimális dioptriát
szemvizsgálat dombóvár

Szaruhártya térkép = a szem „egyedi ujjlenyomata”

A vizsgálat során infravörös fényt vetítünk a szembe, ami találkozik az ideghártyával, majd onnan visszaverődik.

E közben különböző akadályokba ütközik – szaruhártya v. üvegtest – aminek következtében leképezési hibák keletkeznek a szem egyedi paramétereinek megfelelően.

A szemből már egy hullámfront görbe lép ki, melyet rögzít a készülék és egybeveti egy tökéletes szemnél jelentkező referenciahullámmal.

A két hullám eltéréséből jön létre a szemek egyéni 3 D-s profilja. Megjelenítése az alábbi képen jól látszik.

Ezek az eltérések felelősek a szürkületben, ködös időben és az éjszakai vezetésnél kialakuló csökkent látáskomfortért.

De miért?…Nappal a fény hatására a pupillánk összeszűkül. Ezért ezek a hibák kevésbé zavaróak. Azonban sötétben kitágul és máris az egész kitágult pupilla területe részt vesz a látásban. Ekkor már viszont kialakulhatnak a panaszok.

i.Scription

A fenti problémákra a ZEISS talált megoldást!

Az i.Scription a tág- és a szűk pupilla mellett mért eredményekből kiszámolt optimalizált dioptria. Használatával kontúrosabbak lesznek a külvilág képei, ezzel megkönnyítjük, biztonságosabbá tesszük az autóvezetést éjjel és nappal is.

Az alábbi, saját Pácienseimnél mért értékekből készült képekből is látszik, hogy nincs két egyforma eredmény.

A jobb oldali képen látszik, hogy mennyire szétszóródik a fény i.Scription nélkül. A bal oldalon már optimalizálva van. Sokkal jobb lesz a látásélmény az éjszakai vezetésnél.
Ebben az esetben még látványosabb javulást tudunk elérni.
Ilyen mértékű extrém eltéréssel is igen gyakran találkozok.